diumenge, 29 de juny del 2014

NOVA TEMÀTICA: PROFESSORAT

Avui diumenge obrim el termini per fer aportacions a una nova TEMÀTICA: EL PROFESSORAT.
S'estableix un termini per fer aquestes aportacions fins el 18 de juliol. Els apartats d'aquesta temàtica són els que trobareu al formulari. Sempre en podeu afegir de noves a l'apartat altres.
Podeu accedir al formulari fent clic aquí.

Per tal de no repetir propostes, podeu consultar les que ja s'han realitzat anteriorment des d'aquest enllaç.

La vostra col·laboració és fonamental. Ànim!!!!

1 comentari:

  1. CURSOS A DISTÀNCIA: Jo pens que són una bona eina si s'utilitza be. Tots sabem que és el sindicat ANPE qui "ven" hores de formació, però la pràctica deshonesta d'un no pot invalidar tot el mètode. Hi h remeis, com per exemple, que aquests cursos es validin amb proves presencials.

    AVALUACIÓ DEL PROFESSORAT: Un problema endèmic de l'empresa pública tal com està concebuda a ca nostra, inclosa l'escola pública, és que una vegada ets funcionari, tant dona si ho fas be o malament, et paguen pel teu lloc de feina i punt. Pitjor encara, si tens iniciatives i t'ofereixes a fer coses, te les acaben exigint a canvi de res, i és així com els bons professionals s'acaben cremant.
    Però el vertader problema el creen els qui s'acomoden, rebaixen el seu nivell de compromís fins a límits que perjudiquen a tothom (als companys, però sobretot als alumnes) i malgrat la devaluació del nivell educatiu que això comporta, ni direcció ni inspecció poden actuar amb cap base legal sòlida.
    És un problema de difícil solució. En positiu implicaria fomentar la formació continuada, però això ja s'ha vist que no funciona, o avaluar premiar la productivitat, que no m'imagino com es pot fer. I en negatiu implicaria fiscalitzar i sancionar al professorat en base a criteris que no veig fàcils de definir, a més de que no crec que l'autoritarisme hagi de tenir massa cabuda dins la nostra escola.
    Personalment, crec que els equips directius haurien de tenir més poder sobre el professorat per a resoldre aquestes situacions, però a la vegada s'hauria de formalitzar el que poden fer i el que no, i no donar-los una capacitat sancionadora massa gran. Sense conèixer massa les seves eines, crec que aquí sempre ha set inspecció qui ha fallat. Veig el problema però no tenc clara la solució. Què en pensau?

    ResponElimina